22-01-2019 / nieuws /
De stand van zaken

CIS Systems live

 

Na maanden van voorbereiding is CIS Systems op 1 december 2018 live gegaan. Een spannend moment. We zijn nu anderhalve maand verder. De eerste ‘kinderziektes’ zijn eruit. Hoe staat het er voor?

In augustus werd bekend gemaakt dat Stichting CIS heeft gekozen voor Conclusion als nieuwe service provider. In deze rol is Conclusion verantwoordelijk voor de continuïteit van de bestaande omgevingen van CIS. Naast het dagelijkse beheer en servicedeskactiviteiten, worden bestaande applicaties ook vernieuwd.

 

Gevolg van de vernieuwing was dat de diensten FISH, CC en CRT vanaf 30 november 2018 niet langer meer beschikbaar waren via de tot op dat moment gebruikte URL's. In januari 2018 werd het transitietraject gestart om de systemen van CIS om te zetten.  Een uitdagend project vooral omdat gedurende de werkzaamheden ‘de winkel’ wel gewoon open moest blijven.

CIS Systems live

Na weken van voorbereidingen zijn de CIS-diensten op zaterdag 1 december 2018 overgegaan naar Conclusion. Alle betrokken partijen hebben zich ingespannen om de  onderbreking van de dienstverlening voor de bijna 400 verzekeraars en volmachten, tot een minimum te beperken.

 

Voorafgaand aan het live gaan van de nieuwe omgeving, is er zowel door de projectgroep als door een aantal deelnemers van CIS uitgebreid getest. Helaas konden we daarmee niet voorkomen dat er toch nog wat uitdagingen waren waar we na de introductie tegenaan liepen. Inmiddels zijn de ‘kinderziektes’ die we tegenkwamen verholpen en zijn we de feestdagen  stabiel doorgekomen.

 

Sindsdien zijn er meerdere aanpassingen doorgevoerd, onder andere om de performance van de compliancy checks-verwerkingen te verbeteren. Die zijn  daardoor tien keer zo snel geworden. We werken hard aan een verdere optimalisatie van de verwerkingstijd. Daarnaast gaan we de komende maand aan de slag met architectuurwijzigingen in de applicaties zoals een uitbreiding van de functionaliteit van het Self Service-portaal waarmee de deelnemers beter worden ondersteund en beheer ontlast.

Toekomst

Conclusion gaat CIS ondersteunen bij de verdere productontwikkeling en innovatie van CIS-diensten. We hebben net groen licht gekregen voor het opschalen van het aantal ontwikkeluren met 3000 op jaarbasis.